Centar festival plesnog filma

CENTAR – međunarodni filmski festival – FOKUS: PLESNI FILM HRV
1.6. Subota 16h – 18h @ Hala V

PLATFORMA HR prihvatila je na inicijativu organizatora i prikazuje program filmova festivala CENTAR, koji je originalno trebao biti realiziran sa Kinom Europa. Zbog odluke Grada Zagreba o odgodi svih planiranih programa u navedenom Kinu festival je izgubio glavnog partnera. PC Tala i Platforma HR rado su otvorili svoja vrata PRVOM festival plesnog filma CENTAR. Tim programom najavljujemo festival u koji će se u punom jeku, nadamo se, dogoditi 2020. godine.
Program 1. CENTRA uključuje kratke plesne filmove koji istražuju filmsku kretnju bilo odnosom kamere i plesnog tijela, bilo odnosom kamere i nekog objekta, životinje, prirode – sve u okviru filmske umjetnosti općenito bez ograničenjana filmske rodove i vrste.

CENTER – international film festival – FOCUS: DANCE FILM ENG
1.6. Saturday from 16:00 to 18:00 @ Hala V

PLATFORMA HR accepted the initiative of the organizer and is showing the film program of CENTER festival, which was originally supposed to be realized in Kino Europa. Because of the decision that the City of Zagreb made about postponing all planned programs in previously mentioned movie theatre, the festival lost its main partner. Tala Dance Center and Platforma HR gladly opened their door to CENTER, the FIRST festival of dance film. With this program we announce the festival which will hopefully occur in 2020in full light.
The program of the 1st CENTER includes short dance films that research film movement, be it with the relation of camera and dancing body, be it with relation of camera and another object, animal nature – all within the framework of film as art in general, without limitations to film genres and kinds.

PROGRAM 2019:  CENTAR – međunarodni filmski festival – FOKUS: PLESNI FILM

 

u okviru PLATFORME HR 2019.

HALA V – ZAGREB (prostor u okviru Tehničkog muzeja)

Filmovi na programu 1. lipnja od 16 do 18 sati  - trajanje 130 min

 

 

1.      PREKO RUBA (10 min, 2016.) – režija: Vladimira Spindler

 

Lirski, nenarativni film o jednom danu primabalerine Mirne Sporiš. U četrdesetim godinama profesionalne su balerine na zalasku karijere. Mirna osjeća da je još u naponu snage, no na pozornicu stižu nove, mlađe balerine. Starije su prisiljene završiti svoju karijeru.

 

2.      ELUVIES (12:24 min, 2017.) – režija: Andrea Kaštelan i Eleonora Magdalena Vrdoljak / koreografija i izvedba: Eleonora Magdalena Vrdoljak

 

Utapanje se manifestira refleksnim zaustavljanjem disanja da se spriječi ulaženje tekućine u pluća. Prati ga gubitak svijesti zbog hipoksije. U sljedećoj fazi disanje se obnavlja uz masovno prodiranje vode u pluća nakon čega se zaustavlja i slijedi smrt. Eluvies tematizira utapajuće tijelo postavljajući ga u odnos s vodom kao dominantnim elementom.

 

3.      TIJELO PROSTORA / THE BODY OF SPACE (7:09 min, 2018.) – scenarij, koreografija, režija, izvedba: Evin Hadžialjević

 

Tijelo prostora / The Body of Space preispituje što je zapravo ples te ga pokušava redefinirati. Tijelo svakim pokretom, svakom gestom komunicira i s time nastaje; što je ples ako ne sistem znakova? Film se istovremeno fokusira na odnos i međuovisnost tijela i prostora: tijela u prostoru, prostora u tijelu, prostora tijela, tijela prostora, te na odnos i međuovisnost tijela i vremena: njegove prolaznosti, beskraja, ritma. Kroz ovaj kratki film autorica se udubljuje u poetiku dodira kao onog najprirodnijeg, najuniverzalnijeg i istodobno najintimnijeg čula koji omogućuje otkrivanje vanjskog svijeta i povezivanje s njim.

4.      APOLLONIAN (16:20 min, 2018.) – koncept i koreografija: Martina Nevistić, izvedba: Petra Chelfi, Lana Hosni, Martina Nevistić

 

Apollonian je eksperimentalni plesni video, nastao iz multimedijalnog projekta izvedbenog i video sadržaja. Tema je slijetanje na Mjesec, ali i sve one teme ljudske znatiželje neistraženog svemira i pitanja gdje idemo kao civilizacija, očaranost beskrajnim svemirom i beskrajnim zakonima fizike te utjecaja na tijelo. Sva ova pitanja počela su biti česta nakon slijetanja na Mjesec 1969.godine.

 

5.      UMBRE #2 (7:33 min, 2018.) – koncept i izvedba: Valentina Lacmanović

 

UMBRA#2 dio je interdisciplinarnog projekta (dva video performansa i kolekcija foto

performansa) inspiriranog pojmom UMBRE (lat. sjena) i njegovog estetskog, filozofsko antropološkog i astronomskog aspekta. U astronomiji “umbra” oznacava najtamniji dio sjene kada je izvor svjetla potpuno blokiran. Promatrač doživljava umbru kao totalnu eklipsu.

 

 

6.      ALAMO (6:44 min, 2010.)  - Željko Radivoj

 

Pobuđena sjećanja vraćaju početku; kišne kapi izdižu se oblacima, grmljavina munjama, misli oživljavaju mrtve prijatelje.

 

7.      BABINE SUZE (6 min, 2016.) – režija, koreografija i izvedba: Marija Šćekić

 

Naziv filma “Babine suze“ nastao je iz riječi “baba“ (koja se često koristi za naziv određenog vrha, dulibe, jame, jezera…) i riječi “suze“ koje simbolički predstavljaju težinu, muku, bol i patnju života na surovoj planini – te radost, skromnost i dostojanstvo suživota kakav su imali dida Jole i baba Mara (Josip i Marija Ramić) za života u Paklenici.

 

8.      DISPLACEMENT (7:39 min, 2012.) – režija i koreografija: Liliana Resnick, izvedba: Junko Sodeyama

 

Žena dolazi do nagle spoznaje da vrijeme nije linearno, već da se prošlost, sadašnjost i budućnost vrte istovremeno.

 

9.      ZAVRŠNI KRUG (17:50 min, 2017) – koncept i režija: Vladislav Knežević,
koreografija i izvedba: Takao Kawaguchi

Krajnje reducirana pokretljivost i napetost fizičkog tijela postavljenog u napušteni proizvodni pogon. U praznini prostora bez strojeva ljudsko tijelo je u radnom taktu organske pulsacije. Spori i hiperkontrolirani pokreti  pokušavaju održati koheziju ali otpadanje površinskih slojeva pretpostavlja nezaustavljivost procesa dematerijalizacije. Pozicije tijela ukazuju na kolektivno sjećanje fizičkog ustrojstva stvari koje nestaju u intenzivnoj hladnoći calculusa. Traumatična pozicija tjelesnosti ogoljena je u kružnom, nezaustavljivom kretanju prema podatkovnoj konverziji materijalnog svijeta.Većina tonskog segmenta filma kreirana je intervencijama na audiozapisu disanja za vrijeme izvođenja performansa bez prisustva publike. 

10.  CREATURE COMPANION (30 min, 2018.) – režija: Melika Bass, izvedba: Selma Banich i Penelope Hearne

 

Misteriozno i senzualno isprepliću se događanja dvije žene u ovoj sporo-rastućoj, sočnoj i apstraktnoj priči o čežnji i radu ženskog tijela. Film je nagrađen sa Special Mention Prize na International Short Film Festival Oberhausen.