THOMAS STEYAERT – RADIONICA – WORKSHOP


Thomas Steyaert umjetnik je koji se bavi pokretom, a djeluje u Sarajevu i Bruxellesu. Radio je na nekoliko projekata s Ultima Vez/Wimom Vandekeybusom i autor je nekoliko kazališnih predstava i predstava na specifičnim lokacijama u Europi i izvan nje. Zajedno s Raulom Maia, jednim od njegovih bliskih umjetničkih suradnika, razvija projekt koji istražuje umjetničku praksu i mnogostruku potencijalnost sistema ne-predstavljačke tjelesne komunikacije među izvođačima. Do sada su rezultati njegovog rada dvije kazališne predstave, brojni radovi na specifičnim lokacijama i nekoliko video radova. Isto tako, Thomas istražuje različite medije, kao što su slikanje, fotografija, film i glazba.

http://thomassteyaert.wix.com/ponyhill#!about/c199t

radionica:
prva dva sata: konstruiranje nekoliko fraza pokreta – referenca: Ultima Vez – treći sat: rad u paru temeljen na snažnom prijenosu: akcija jednog tijela koja silom ulazi u kontakt s drugim tijelom i pronalaženje načina kako smanjiti i prekinuti ovaj udar


Thomas Steyaert is a movement artist based in Sarajevo and Brussels. He did several projects with Ultima Vez/Wim Vandekeybus and made various stage- and site specific works around Europe and abroad. Together with Raul Maia, one of his close artistic partners, he develops a project that explores the artistic practise and multiple output potentiality of a system of non-representational pyhisical communication between performers. Until now the work resulted in two stage performances,  in many site specific works  and in several video works. Thomas explores also different media such as painting, photography, film and music.

http://thomassteyaert.wix.com/ponyhill#!about/c199t

workshop:
first two hours: costruction of several movement phrases – reference: Ultima Vez – third hour: partnerwork based on impact – the action of one body coming forcibly into contact with another body – and finding ways how to ease or break this impact

STREETFORMA – WAYNE JAMES

 WAYNE JAMES

WAYNE JAMES je plesač, koreograf, filmaš i DJ, kojeg s pravom smatraju jednim od pionira jazz dance scene Ujedinjenog Kraljevstva i osobom koja je postavila mjerila stilu koji vrijedi danas. Počeo je plesati ranih osamdesetih u svome rodnom gradu Leedsu, u pokrajini West Yorkshire. Nakon što je neko vrijeme bio inventar lokalnih klubova i zabava, Wayne je pokrenuo svoju prvu plesnu skupinu pod nazivom The Firm. Njihov se plesni stil temeljio na funku, discu, boogieju, jazz-funku, soulu i jazzu. Ta eklektična mješavina stilova proizišla je iz same skupine, da bi se s vremenom uglavnom usredotočili na funk fusion i jazz fusion, koji je postao njihov glavni plesni stil.

Wayne se uskoro preselio u London, s ciljem da poboljša tehničko razumijevanje pokreta i plesa, te osvojio stipendiju za West Street i prestižnu Urdang Academy u Covent Gardenu. Sada se tijekom vježbanja u potpunosti mogao posvetiti izgrađivanju jakih temelja na kojima će poboljšavati i prilagođavati svoj street jazz plesni stil.

Za vrijeme boravka na Urdang Academy, Wayne je bio jedan od osnivača nove skupine nazvane Brothers in Jazz koja je utjelovila sve tehnike naučene u plesnoj školi pretočivši ih u street jazz, iz čega je rođen UK Be-Bop stil. Be Bop je snažno naglašavao preciznost, snagu, brzinu, kontrolu, muzikalnost i stil i ubrzo se rasprostro po klubovima Londona, Ujedinjenog Kraljevstva i šire.

Brothers in Jazz krenuli su na predstave po Europi, Japanu i SAD-u, nastupajući u kazalištima, na televiziji, u dokumentarcima, filmovima, reklamama itd. Za to je vrijeme Wayne počeo podučavati učenike u Japanu i Europi stilovima Be Bopa i UK Jazza prenoseći im prvi britanski street jazz dance. Dodavši glazbu i film svome opusu, Wayne se smatra živućim utjelovljenjem stila i povijesti ovog plesa.

Wayne James is a dancer, choreographer, filmmaker and DJ, he is well credited as being one of the main pioneers of the UK Jazz Dance scene and setting the bench mark to what the style has become today. He started dancing in the early 80s in his hometown and place of birth Leeds, West Yorkshire. After being a regular fixture in the local clubs and parties, Wayne started his first dance Group/ Company named The Firm. There dance style was based on funk, disco, boogie, jazz – funk, soul and jazz. This eclectic mix of styles grew from within the group and eventually they concentrated mainly on Funk Fusion and Jazz Fusion, which become their main style of dancing.

Wayne soon moved to London where he was looking to improve his technical understanding of movement and dance, winning a scholarship to attend West Street and the prestigious Urdang Academy, Covent Garden. This time in full time dance training was spent working on building a strong foundation in which to improve and adapt his street jazz style of dance.

While at Urdang Wayne co-formed a new company called the Brothers in Jazz, which incorporated all the technique learnt in dance school, putting it into street jazz and UK Be-Bop Style was born. Be Bop heavily emphasized precision, power, speed, control, musicality and style and soon spread across the clubs of London, the UK and beyond.

Brothers in Jazz went on to do shows in Europe, Japan and the USA ranging from theatre, television, documentaries, film, commercials and more…. Within this time Wayne started teaching student’s in Japan and Europe the styles of Be Bop and UK Jazz passing on the UK’s first street jazz dance and now adding music and film to is body of work, Wayne is considered a living embodiment of the style and history of the dance.

STRUČNI SEMINAR ZA ODGAJATELJE I UČITELJE:

Radionica “Vježbenica za pokret i ples”

Vrijeme: subota 25.04.2015. , 16-18h
Trajanje:  2 sata

Voditelji: PLESNI CENTAR TALA / GENERATOR-kolaborativna platforma za razvoj plesnog kazališta za djecu na Balkanu/KLIKER – nacionalna platforma za razvoj suvremenog plesa za mladu publiku

Područje / predmet: kazalište, ples, kreativna komunikacija, neverbalna komunikacija, evaluacija  izvedbenih umjetnosti

 

Ciljevi: usvajanje znanja, metoda, vještina i alata o pripremanju djece na iskustvo prije i poslije kazališnog događaja; usvajanje znanja i šire  razumijevanje o «čitanju jezika izvedbene umjetnosti»  i kreativne neverbalne komunikacije između odraslih i djece; učenje korištenja samih metodologija kazališnih kreativnih procesa (kazališnih igara) u svrhu boljeg razumijevanja u percepciji i doživljaju kazališne i plesne umjetnosti; otvaranje dijaloškog mosta između umjetnika i mlade publike – preko odgajatelja;

Metode i oblici rada: predavanje, praktične vježbe, skupni rad, samostalni rad polaznika

Napomena: ponijeti udobnu odjeću i obuću.

Dodatni sadržaj:

Dodatni sadržaj koji se nudi uz seminar je dječja predstava “MINIMI” u sklopu programa PLATFORMA HR 26.04.2015. u 10 sati , Pogon Jedinstvo, Trnjanski nasip bb i prezentacija KLIK instalacije 29.04.2015. od 10-18 sati na Cvjetnom trgu u Zagrebu.

Seminar je podržan od strane Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Zaklade Kultura Nova, GENERATOR kolaborativne platforme te KLIKERa – nacionalne platforme za razvoj suvremenog plesa za mladu publiku.

KRATKI OPIS SEMINARA/RADIONICE:

Posjet kazalištu je avantura, Uroniti u svijet kazališne i plesne umjetnosti znači vidjeti i čuti, osjetiti, omirisati, nasmijati se ili zaplakati…i pokrenuti se! Suvremena kazlišna strujanja okrenuta su interakciji i participatornim principima rada na produkcijama. Sudjelovanje u kulturnim događanjima jedno je od osnovnih prava i potreba svakog djeteta. No, kako bi u kazališnom doživljaju mogli u potpunosti uživati i kako bi od njegovog potencijala djeca izvukla maksimum potrebna im je pomoć odgajatelja, kojima su pak potrebne vještine, alati i nova znanja koja idu ukorak s tim suvremenim strujanjima.

U našem seminaru / radionici za odgajatelje i učitelje razradili smo sistem kroz koji ćemo Vas povesti na putovanje i dati odgovore na neka pitanja: kako pripremiti dijete na odlazak na kazališnu ili plesnu predstavu, kako kazališno iskustvo možemo produžiti u svakodnevnom radu, kako kazališni procesi funkcioniraju, koja su to pravila po kojima igramo kazališne igre… Također, želimo osvijestiti načine na koje se o plesu, pokretu i  kazališnoj ili plesnoj predstavi može razgovarati (prije ili poslije doživljenog iskustva), kako probuditi maštu i povezati se sa kazališnim događajem na osobnoj i grupnoj razini kroz različite medije i različite igre.  Cilj nam je izoštriti percepciju i otvoriti se za slike, zvukove, misli i osjećaje koje kazalište, ples i pokret u nama pobuđuju.

Praktična primjena omogućena je i kroz posjetu predstavi “MINIMI”, koja se na rasporedu u Dječjem kazalištu Dubrava, Zagreb nalazi 26. Travnja s početkom u 10:00 sati. Popratni materijali uz predstavu nalaze se u prilogu.

O VODITELJIMA:

LARISA NAVOJEC,

rođena u Rijeci 1977. Duži niz godina bila prvakinja Zagreba i Hrvatske u ritmičko-sportskoj gimnastici. 1995. završava školu za ritmiku i ples Ane Maletić, a do 1999. g. studira na ALVIN AILEY AMERICAN DANCE CENTER.
2000. stječe status samostalnog umjetnika pri HZSU i osniva umjetničku organizaciju Plesni Centar TALA i festival Platforma.hr. Do danas sudjeluje kao izvođač i koreograf u stvaranju 60 – ak predstava od dječjih, plesnih, dramskih do mjuzikala.
Dobitnik je mnogih nagrada između kojih je i Nagrada hrvatskog glumišta 2006. g. u kategoriji najbolje plesačice suvremenog plesa. Kao koreograf i plesač sudjelovala je i na velikom broju komercijalnih projekata – televizijske emisije, koncerti, eventi, videospotovi, festivali, reklame… Radi kao plesni pedagog, producira, organizira i inicira plesne projekte i kontinuirano sudjeluje u svim aktivnostima hrvatske nezavisne plesne scene.Od 2009 g. radi kao umjetnički asistent za pokret na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu.

TAMARA CURIĆ,

rođena 1973, Zagreb
Nakon završene Škole za balet, ples i ritmiku diplomirala je 1995.g. na Vlaamse Dansacademie, Brugge (Belgija).
Od 1988.g. radi kao profesionalna plesačica u nekoliko kompanija u Hrvatskoj i Europi (Arena dance theater, Studio za suvremeni ples, Zagrebački plesni ansambl, Liberdance, Mala Scena…).

Kao koreografkinja sudjeluje na koreografskim platformama u Belgiji, surađuje s brojnim dramskim kazalištima i režiserima (Haris Pašović, Ivan Leo Lemo, Krešo Dolenčić, Lary Zapia..) i autorica je nekoliko cijelovečernjih predstava. Uz Larisu Navojec je suosnivačica Platforme mladih koreografa u Hrvatskoj , a od 2000.g. umjetnička je direktorica Plesnog centra TALA. Danas radi kao plesačica, pedagoginja i koreografkinja.