TASK 3 – MILA ČULJAK

MILA ČULJAK

TASK 03

LIEUX DU MEMOIRE

 

1 TRIBUNAL

Uđi u prostor za probe, pripremi se kao što to uvijek činiš, te legni na pod i odspavaj. Kada se probudiš dobro promotri  prostor u kojem si bila/bio te zabilježi sve promjene koje su se zbile. (promjena oblika, boja, svjetlosti, vlastitog daha, misli).

Iz tog iskustva izradi mapu prostornog kretanja koju želiš koristiti u stvaranju ovih materijala.

 

2 PARTIALITÉ

“Moj revolucionarni ples ide ovako: prvo sjednem na pete, zatim na leđa, a glavu spustim na pod. Onda se polako dižem, ali sjedim na petama i rukama radim. To ponavljam tri puta. Dignem se, napravim dva koraka, podignem ruku iznad glave i okrenem se. Stojim na lijevoj nozi, pa podignem desnu nogu unazad te ju prebacim preko lijeve. Čučnem, koljena stavim na pod. Sjednem na pete, pa noge prebacim ustranu, zatim se okrenem. Noge raširim, pa ih dignem u svijeću. Desnu nogu položim na lijevo koljeno, te se lagano spustim i malo klimnem  dolje. Opet čučnem i desnu nogu stavim u desnu stranu, a lijevu nogu u lijevu stranu, te onda kopiram kako srce kuca.” (Ljubaznošću Sandre Kruljac  Stanojević, 1a. OŠ za klasični balet i suvremeni ples u Rijeci).

Prenjeti ovu bilješku u fizički materijal. Trajanje: prema vlastitom osjećaju.

 

3 AUDANCE

Mia dance scene, iz filma Fish Tank ↗ http://www.youtube.com/watch?v=UoofjmU6RW4.

Pogledaj cijeli film. Rekonstrukciraj cjelokupnu scenu iz navedenog linka prateći sve fizičke akcije Mie (od promatranja, uzimanja vrećice, provaljivanja u stan, ispijanja iz boce…).

Kada vjerodostojno, ne mimetički, rekonstruiraš scenu, uspori  je i pokušaj izvesti unazad.

P.S. Trebat će ti kompjutor u dvorani.

 

4 JOUISSANCE

Slika 15: King  and  Queen  of  a  Senior  Citzen’s  Dance,  NYC  1970  by  Diane  Arbus.

Prepuštanje i povjerenje prema promatraču . Opus Diane Arbus bilježenje je društveno marginaliziranih radnji, akcija, formi i odnosa.

Kada si posljednji put vidjela starije ljude kako plešu? Zamisli sebe za 30 godina i zamisli kako plešeš za 30 godina. Izvedi  to.

 

5 FONDAMENT AUX

Je li i tvoj rad društveno marginaliziran?

Napiši pismo ministru kulture i pokušaj mu objasniti zašto je tvoj rad važan za razvoj kulturne scene u Hrvatskoj. Napravi audio zapis čitanja pisma. Pusti ga preko razglasa i nauči ga govoriti u playbacku.

Implementiraj to u izvedbu.

 

6 TOUT À FAIT

Pjesme afričkih crnaca, Lykos, Zagreb, 1955: Anonimna narodna poezija nije pisana urođeničkim, već stranim jezikom (arapskim, francuskim ili pak engleskim) i zato je neki znanstvenici smatraju neafričkom. Te pjesme, velikim dijelom preuzete s autentičnog fracuskog prijevoda, pored ritmičkog akcenta otkrivaju i poetsku kvalitetu.

Dinamičnost stiha, što izbija direktno iz srca, oslobođena je poetske forme i fraza. Ritam iz srca pokušaj prenjeti u osmišljenu plesnu etidu koju ćeš moći ponavljati kad god smatraš adekvatnim.

P.S. Dok izgovaraš stihove u sebi nameće se ritmička cjelina (probaj lupkat prstom) koju možeš lako zabilježiti, te koristiti kao podlogu za stvaranje etide.

Ostale glazbene reference koje možeš ili ne moraš koristiti za sve ostale zadatke slučajnim odabirom: Sun Ra Arkestra – Face the Music / Space is the Place ↗ http://www.youtube.com/watch?v=1qjiQwD7VC, Luigi Russolo – Veglio Di Una Città (from “Die Kunst der Geräusche”) ↗ http://www.youtube.com/watch?v=VHLmitA3o6g&feature=related, Nina Simone – Ain’t Got No…I’ve Got Life ↗ http://www.youtube.com/watch?v=GUcXI2BIUOQ.

 

7 AUBERGINES DÉPRIMÉ

Umjetnik Geert Goiris – “Activist” ↗ Slike: Standing on Ice,  Blast #3, 12 Minutes Silence, Blast #6.

Utjelovi svaku od ovih fotografija koristeći kompoziciju Johna Cagea “In a Landscape” ↗ http://www.youtube.com/watch?v=XF1DoVdHM9M.

 

→ LIEUX DU MEMOIRE osmišljen je za TASK projekt, no može se preuzeti, editirati i koristiti i za druge potrebe.

→ Primaocu ovog TASK-a: slijed zadataka je samo propozicija.

 

 

TASK 1

POBUNJENIČKA NARODNA OPERA

9. VELJAČE 2009., ATENA

 

Prosinačka pobuna, osnažena svim prethodnim društvenim borbama, udarila je temelje za opći otpor svemu što nas ugrožava i porobljava. Poslužila je kao okidač za borbu za život koji nam svakodnevno ugrožavaju. Kao odgovor onima koji pobunu smatraju tek kratkoročnim praskom, ne uzimaju je ozbiljno i marginaliziraju jednostavno govoreći “život ide dalje”, kažemo ne samo da se borba nastavlja, već je ona našim životima dala novu osnovu. Ništa nije završeno, naš bijes je i dalje prisutan. Naša agonija nije nestala, još uvijek smo tu. Pobuna na ulicama, u školama i sveučilištima, sindikatima, javnim zgradama i parkovima. Također, pobuna u umjetnosti.

Protiv umjetnosti kao spektakla koji konzumiraju pasivni promatrači.

Protiv estetike koja isključuje “drugačije”.

Protiv kulture koja uništava parkove i javne prostore u ime profita. Ujedinjujemo svoje glasove sa svim tim borbama.

U solidarnosti s Konstatinom Kounevom i svih uhapšenima tijekom pobune.

Našom borbom i našom kulturom odgovaramo na državnu represiju, društveno isključivanje i pokušaje masovnih medija da nas teroriziraju i lažno informiraju.

S ovom inicijativom koja je proizašla iz  “umjetnosti” (smatrajući svačiji život umjetnošću), oslobodili smo prostor za umjetnost življenja svima i svakome kako bi otvorili i istražili promjenu kulture. Želimo neposrednu umjetnost – otvorenu i dostupnu svima.

Oslobodili smo Grčku nacionalnu peru jer po definiciji, ona pripada svima nama.

Osjećamo potrebu za novim početkom i ponovnim osmišljavanjem uloge umjetnosti.

Predlažemo slobodno kreativno djelovanje kroz samoorganizirane procese svih onih i za sve one koji kulturu smatraju proizvodom kolektivnog kreativnog djelovanja.

Obnovimo i vratimo kulturu koja nam je ukradena.

Pobuna je naša umjetnost.

 

 

TASK 2

COULEUR CAFÉ

SERGE GAINSBOURG

 

J’aime ta couleur café

Tes cheveux café

Ta gorge café

J’aime quand pourmoi tu danses

Alors j’entends murmurer

Tous tes bracelets

Jolis bracelets

A tes pieds ils se balancent

Couleur café

Que j’aime ta couleur café

C’est quand même fou l’effet

L’effet que ça fait

De te voir rouler

Ainsi des yeux et des hanches

Si tu fais comme le café

Rien qu’à m’énerver

Rien qu’à m’exciter

Ce soir la nuit sera blanche

Couleur café

Que j’aime ta couleur café

L’amour sans philosopher

C’est comme le café

Très vite passé

Mais que veux-tu que j’y fasse

On en a marre de café

Et c’est terminé

Pour tout oublier

On attend que ça se tasse

Couleur café

Que j’aime ta couleur café

 

COFFEE COLOR

(ENG.)

I love your coffee color

Your coffee hair

Your coffee neck

I love when you dance for me

Then I hear whispering

All your bracelets

Pretty bracelets

At your feet they bounce

Coffee color

I so love your coffee color

It crazy isn’t it the effect

The effect it has

To see you roll

Your eyes and your hips

If you do like the coffee

Nothing but annoy me

Nothing but excite me

Tonight the night will be sleepless

Coffee color

I so love your coffee color

Love without philosophizing

It’s like coffee

It’s quickly tepid

But what do you want me to do about it

We’re tired of coffee

And it’s over

To forget everything

We wait for it to blow over

Coffee color

I so love your coffee color

 

 

TASK 3

THE REVOLUTION WILL NOT BE TELEVISED

GIL SCOTT-HERON

 

You will not be able to stay

home, brother.

You will not be able to plug in, turn on and cop out.

You will not be able to lose yourself on skag and skip,

Skip out for beer during commercials,

Because the revolution will not be televised.

 

The revolution will not be televised.

The revolution will not be brought to you by Xerox

In 4 parts without commercial interruptions.

The revolution will not show you pictures of Nixon

blowing a bugle and leading a charge by John

Mitchell, General Abrams and Spiro Agnew to eat

hog maws confiscated from a Harlem sanctuary.

The revolution will not be televised.

 

The revolution will not be brought to you by the

Schaefer Award Theatre and will not star Natalie

Woods and Steve McQueen or Bullwinkle and Julia.

The revolution will not give your mouth sex appeal.

The revolution will not get rid of the nubs.

The revolution will not make you look five pounds

thinner, because the revolution will not be televised, Brother.

 

There will be no pictures of you and Willie May

pushing that shopping cart down the block on the dead run,

or trying to slide that color television into a stolen ambulance.

NBC will not be able predict the winner at 8:32

or report from 29 districts.

The revolution will not be televised.

 

There will be no pictures of pigs shooting down

brothers in the instant replay.

There will be no pictures of pigs shooting down

brothers in the instant replay.

There will be no pictures of Whitney Young being

run out of Harlem on a rail with a brand new process.

There will be no slow motion or still life of Roy

Wilkens strolling through Watts in a Red, Black and

Green liberation jumpsuit that he had been saving

For just the proper occasion.

 

Green Acres, The Beverly Hillbillies, and Hooterville

Junction will no longer be so damned relevant, and

women will not care if Dick finally gets down with

Jane on Search for Tomorrow because Black people

will be in the street looking for a brighter day.

The revolution will not be televised.

 

There will be no highlights on the eleven o’clock

news and no pictures of hairy armed women

liberationists and Jackie Onassis blowing her nose.

The theme song will not be written by Jim Webb,

Francis Scott Key, nor sung by Glen Campbell, Tom

Jones, Johnny Cash, Englebert Humperdink, or the Rare Earth.

The revolution will not be televised.

 

The revolution will not be right back after a message

bbout a white tornado, white lightning, or white people.

You will not have to worry about a dove in your

bedroom, a tiger in your tank, or the giant in your toilet bowl.

The revolution will not go better with Coke.

The revolution will not fight the germs that may cause bad breath.

The revolution will put you in the driver’s seat.

 

The revolution will not be televised, will not be televised,

will not be televised, will not be televised.

The revolution will be no re-run brothers;

The revolution will be live.

 

 

TASK 4

U SJEĆANJU…

Kao da je prvi put napokon zasjelo sivo odijelo na nježna tijela Jankovih riječi. Kao slatki i jedri u crveno bijelim zabranama voljeli su hodnike koji jurcaju gradom.

Odavno, ne sjedim više na tim stepenicama. Prođem i zagledam se u čitav put i markacije koje su vidljive samo meni. Dugački napeti vratovi periskopski tragaju za metom.

Mali sudar ugroženih tijela i post šok – meni ravno u prsa! Absintske noći i žuljevi.

Oni su pobjednici, surfaju mojim najdražim avanturama, grebu po mojim željama. Ukrali su me. Od tada, odlučila sam putovati s njima. Stalne smetnje u slušnim kanalima, proizvedene uši krivog broja i nemila gomila građanskog. Više nisu na Veloj stini, sada ispod nje stoji neki diskač. I grana jednog drveta, kažu donesenog iz nekog stranog grada. Kažu da je (u)bilo. 5 cm desno od jedine krive plohe, u prostoriji u kojoj rade, ispružena i savijena Ona nam nudi slatkiše egzotičnog porijekla. Na 5 m od mene, šperploča iz koje nekim čudom raste kofer, Žena, Patuljak, šljokičasta haljina i moja Noga. 1, 2, 3. Poredak zavidno stvara privid prebjega. Postavljaju nove znakove. Njušim kišu ili je to možda tvoja priča? Ili je njegov dah između obrva? Možda samo tihi dodir i mreškanje plastičnog saga? Napokon. Rekli su da će na ovom putovanju doći do promjena u direkcijama. Raskošnim krošnjama pratim glas… Zvižduk.

Industrijski mitovi iz tvornice umjetnih zvučnih snova. Sada su dvojica iza, ona kraj mene. Vješam se na stup i mamim krila. Nerazdvojne i dvojne. Druge, Drugačije od Drugih.

Kroz tvoja stakla vidim svoju bradu.

Napokon, postajem bradata žena u tvojim očima, a tvoj pogled s trapeza puca na sigurni skok. Čekam. Čekam.

Pljačkamo planet.

 

 

TASK 5

CRNAČKA POEZIJA

DVIJE PLESNE PJESME

BAHOLO I BALUBA, BELGIJSKI KONGO

 

I.

Vidjela sam vitka momka

Kahulu He

Pčela zuji, sav zrak bruji

Yololo

Ležaj je također mio, kao krzno od vidre

Poglavica ne govori i sam ostaje

Ja umirem

Srce klonu

Yololo

Zvona zvone

Pada onaj, koji posrne

Kukavica rep opušta

Neću više dažda čekat

Duž stabala aleje.

 

II.

Mjeseče,

mjeseče

zar i ti odlaziš?

No još danas, kad te vidim

Okitit ću tvoju glavu

Perjem krvi crvene.

 

Pjesme afričkih crnaca

Lykos, Zagreb, 1955.

 

 

TASK 6

CITAT IZ KNJIGE SMALL ACTS OF REPAIR, PERFORMANCE, ECOLOGY AND GOAT ISLAND

A proposition, Bryan Saner, Goat Island,2005

 

We propose to make a small contribution to the transformation of culture.We will do this with our bodies in performance.

But first, we propose a transformation of lifestyle.

Nothing will change until we change.

We will have nothing to perform until revolution occurs.

The best tool for change is our own body.

We will be placing our bodies in the path of mindlessness.

We propose riding bicycle.

Position the body on a bicycle.

 

FOTOGRAFIJE:

1, 2, 3, 4, 21, 22, 23: dokumentarni film “Marijine” (Željka Sukova, Nina Violić i Mila Čuljak, fotografirao Aleš Suk).

8, 9, 16: “Armada”, TRAFIK Rijeka: (Marin Alvir, Selma Banich i Mila Čuljak, fotografirao Alan Vukelić).

10, 11, 12: “Heroine”, Prostor+Rijeka (Mila Čuljak, fotografirala Dinka Radonić).

13: “Rent  A Delta”, Prostor+Site specific performance.

14: “Gramatika”, TRAFIK Rijeka i MUZEUM Ljubljana (Mila Čuljak, Magdalena Lupi i Sabina Schwenner,  fotografirao DK)

15: King  and  Queen  of  a  Senior  Citzen’s  Dance,  NYC  1970  by  Diane  Arbus.

17, 18: “Apsoluni početnici” , Zagreb 2010. (fotografirala Selma Banich).

19: “Beaufortova ljestvica”, TRAFIK Rijeka (Marin Alvir, Selma Banich, Mila Čuljak, Magdalena Lupi i Žak Valenta, fotografirao Petar Fabijan).

20: “Destinacija Trafik: Divljač”, TRAFIK Rijeka (Marin Alvir, Selma Banich, Mila Čuljak, Edvin Liverić, Magdalena Lupi i Gordana Svetopetrić, fotografirao Dražen Šokčević). 5, 6, 7:, s probe (fotografirala Selma Banich).